Nutritional Supplement Information - October 12, 2008

Anemia In Elders Linked With Low Testosterone Levels

July 14, 2006 - Topics anemia, women, men, research and study
Research by scientists at the National Institute on Aging in Baltimore, Maryland, has linked low testosterone levels with increased risk of anemia in older adults who are more than 65 years of age. The study suggests that while testosterone is considered the 'male' hormone, women are also at risk, as they have some, though lower levels of the hormone.

Dr. Luigi Ferrucci and colleagues studied the link in an Italian population, for which 905 participants with age of 65 or more were tested for their testosterone and hemoglobin levels

read more >>

Doubts Arise Over Vitamin D And Calcium Health Benefits

February 19, 2006 - Topics vitamin, vitamin d, studies, study and women
The most comprehensive study of calcium and vitamin D supplements for older women released this week showed they offered only limited protection against broken bones.

Prompting questions over what has long been much preached by health care professionals and nutritionists

read more >>

Vitamin D And Calcium Health Benefits Questioned

February 18, 2006 - Topics vitamin, vitamin d, studies, study and women
The most comprehensive study of calcium and vitamin D supplements for older women released this week showed they offered only limited protection against broken bones.

Prompting questions over what has long been much preached by health care professionals and nutritionists

read more >>

Donation Of Dog Food For Starving Children Rejected By Kenya

February 1, 2006 - Topics child, food, nutrition, nutritional supplement and daughter
A canine biscuit company's offer to give Kenya powdered dog food in order to feed famished children was dismissed as "culturally insulting."

"Kenyan kids are not so desperate as to eat dog food," Kenya government spokesman Alfred Mutua told Reuters

read more >>

FDA Approves Chromium Claim

August 29, 2005 - Topics fda, diet, nutritional supplement, safety and study
The U.S Food & Drug Administration (FDA) issues a favorable response to a petition filed by health company Nutrition 21, recognizing chromium picolinate as a safe nutritional supplement that may reduce the risk of insulin resistance and possibly type two diabetes
read more >>





© Copyright 2008 Webmedia Publishing, SA - all rights reserved.     Contact Us  |  Privacy Policy  |  Disclaimer  |  Terms of Use