Fish Information - November 20, 2008

Fish, Omega-3 Oils, Fruits And Veggies Lowers Risk Of Dementia, Alzheimer's

November 15, 2007 - Topics fruit, fish, disease, diet and men
A diet rich in fish, omega-3 oils, fruits and vegetables may lower the risk of dementia and Alzheimer's disease. But consuming omega-6 rich oils could increase chances of developing memory problems, according to a new study.

Researchers at INSERM, the French National Institute for Health and Medical Research, in Bordeaux, France, examined the diets of 8,085 men and women over the age of 65 who did not have dementia at the beginning of the study

read more >>

U.K. Sainsbury's Recalls Tuna With High Histamine Levels

November 11, 2007 - Topics diarrhea, food, fish and headache
United Kingdom food retailer Sainsbury's has recalled a number of its tuna products due to fears these may make consumers ill. Recalled products include Sainsbury's and Taste the Difference fresh tuna steaks, fresh-diced tuna and fresh tuna from the fish counter.

Sainsbury's has advised the U.K. Food Standards Agency that these products may contain high levels of histamine

read more >>

Researchers Link Consumption Of Energy Drinks To High Blood Pressure

November 10, 2007 - Topics drink, blood, research, disease and fish
Consumption of energy drinks has now been linked to blood pressure or heart disease risk, a U.S. study has found. The findings were revealed at the American Heart Association's Scientific Sessions 2007 taking place in Orlando, Florida this week.

Although the heart rate and blood pressure increases observed in this study were not dangerous for healthy volunteers, healthy adults who drank two cans of a popular energy drink a day had above normal blood pressure and heart rate

read more >>

Feds: Mix Leftover Medicine With Kitty Litter

November 6, 2007 - Topics medicine, men, safety, fish and studies
Federal agents are urging citizens to dispose of their unused medicine by mixing it with kitty litter.

The purpose of this practice is to control substance abuse by making the medicine unappealing to those who would usually retrieve them and take them for non-medical reasons

read more >>

Exercise Better Than Vitamins In Reducing Cancer Risk And Heart Disease

November 2, 2007 - Topics disease, exercise, vitamin, cancer and heart disease
Vitamins do not reduce cancer risk and heart disease, but exercise may be able to do what supplements can't. Exercise is proven to achieve the benefits claimed for vitamins, even for people who eat properly, reports the November 2007 issue of Harvard Men's Health Watch.

"Current evidence suggests that exercise may be a crucial weapon in reducing the risk of some cancers," the report claimed. "Studies show that active people are less likely to develop colon cancer than sedentary individuals, and that women who exercise can reduce their breast cancer risk

read more >>





© Copyright 2008 Webmedia Publishing, SA - all rights reserved.     Contact Us  |  Privacy Policy  |  Disclaimer  |  Terms of Use