Diet Information - January 8, 2009

British Study Finds Soy Diet Linked To Fertility Problems In Men

July 24, 2008 - Topics diet, men, study, reproduction and obesity
A regular diet of even modest amounts of food containing soy has been linked to infertility, particularly in obese men, a new British study suggests. Plant oestrogens in foods such as tofu, soy mince or milk may interfere with hormonal signals increasing estrogen activity, lowering the sperm count in men.

The study, carried out by Harvard School of Public Health, looked at the diets of 99 men who had fertility-related problems. When the sperm concentration of men eating the most soy was compared with those eating the least, there was a significant difference

read more >>

Lance Armstrong, Four Former U.S. Surgeons Spread Cancer Awareness

July 23, 2008 - Topics cancer, economic, burden, fruit and vegetable
World cycling champion Lance Armstrong and four former U.S. surgeons general urged Americans on Wednesday to do more to prevent cancer and get recommended screening tests.

Speaking at a press conference in Washington, the seven-time Tour de France winner asked the surgeons general to develop goals to reduce the medical, economic and social burden of the disease. Armstrong, who survived testicular cancer, urged people to adopt healthy lifestyles, screening tests, education and better care for survivors

read more >>

American Academy Of Pediatrics Recommends Low-Fat Milk For Obese Babies

July 19, 2008 - Topics babies, disease, diet, cardiovascular and obesity
The American Academy of Pediatrics (AAP) is recommending reduced-fat milk for overweight or obese babies ready to graduate from breast milk or formula to cow's milk.

Low fat milk, instead of whole milk, should also be given to those who have a family history of obesity, high cholesterol or cardiovascular disease. The age to start the cow's milk is anywhere between 1 and 2 years of age, says the latest guidelines from the clinical report Lipid Screening and Cardiovascular Health in Childhood

read more >>

Low-Carb Diet Yields Better Results For Weight Watchers Than Low-Fat Diet

July 16, 2008 - Topics diet, study, poultry, fish and fruit
A Mediterranean or low-carb diet is better than a low-fat diet if a person wants to lose weight and have a healthy heart, new studies have revealed. Researchers from the Harvard School of Public Health studied 322 moderately obese employees of a research center in Israel.

The employees were randomly assigned to three diet groups and the results indicated that members of the low-fat group lost an average of 6.4 pounds, while those in the low-carb and Mediterranean groups lost about 10

read more >>

Study: Food Journal Helps Dieters Lost Weight Twice As Much An Non-Diary Keepers

July 8, 2008 - Topics study, diet, food, diary and research
A study by the Kaiser Permanente Center for Health Research released Tuesday said keeping a daily food diary helped overweight people lose weight twice as much as those who did not keep a record of what they ate.

According to Victor Stevens, senior investigator at Kaiser, the food diary provides the dieter an awareness of what he is taking in, which could track the source of extra calories

read more >>





© Copyright 2008 Webmedia Publishing, SA - all rights reserved.     Contact Us  |  Privacy Policy  |  Disclaimer  |  Terms of Use